Google ''kendi kendine öğrenen'' bilgisayar programı yaptı

Google ''kendi kendine öğrenen'' bilgisayar programı yaptı

26 Şubat 2015 Perşembe, 14:19
Google ''kendi kendine öğrenen'' bilgisayar programı yaptı
-

Google "kendi kendine öğrenen" bilgisayar programı yaptı

- "Al" adı verilen program, klasik Atari oyunlarını kendi kendine öğrenip oynuyor

ANKARA - Bilişim şirketi Google'da çalışan araştırmacılar, ilk kez bir bilgisayar programının çok sayıda karmaşık görevi aynı anda yapmayı "kendi kendine öğrendiğini" açıkladı.

"Nature" dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, Google'ın DeepMind bölümü araştırmacılarının insan beyninden esinlenerek yaptıkları "Al" adlı bilgisayar programı, 40 klasik Atari oyununun nasıl oynanacağını kendi kendine öğrendi. Program, oyunların yarısında profesyonel oyunculardan daha iyi sonuçlar elde etti.

DeepMind Başkan Yardımcısı Dr. Demis Hassabis, "Şimdiye kadar kendi kendine öğrenen sistemler, nispeten daha basit problemler için kullanılmıştı. İlk kez programı, insanlar için bile zorlayıcı olan görevleri tamamlaması için kullandık. Şimdi Al'e bir oyun ve yeni bir ekran veriyoruz, birkaç saat oynadıktan sonra ne yapacağını kendi kendine öğreniyor" dedi.

Hassabis, programın "Space Invaders" oyununda ustalaştığını, "Pac-Man"de ise henüz zorlandığını söyledi.

Daha önce 1997'de IBM'in "Deep Blue" adını verdiği satranç oyunu programının dünya şampiyonu Garry Kasparov'u yendiğini anımsatan Hassibis, "Deep Blue, satrançta ustalaşması için gerekli tüm yönergelere sahipti. Bizim programımıza ise sadece oyunla ilgili en temel bilgi yükleniyor. Sisteme verdiğimiz tek bilgi, ekrandaki ham pikseller ve oyunda yüksek puan alması gerektiği. Geriye kalan her şeyi kendisinin bulması gerekiyor" diye konuştu.

Boks, tenis ve araba yarışının da aralarında bulunduğu 49 farklı oyun verilen makinenin, bu oyunlardan 29'unda insanlardan daha iyi performans sergilediği kaydedildi.

"Video Pinball", "Boxing" ve "Breakout" oyunlarında profesyonel oyuncuları geride bırakan makine, en çok "Pac-Man", "Private Eye" ve "Montezuma's Revenge" oyunlarında zorlandı.

Öğrenen makineler, teknoloji firmalarının son yıllarda en çok yatırım yaptığı alanlardan birini oluşturuyor.

Google, "DeepMind Teknologies" şirketini geçen yıl yaklaşık 620 milyon dolara satın almıştı.

Muhabir: Umur Koçak Semiz
Yayınlayan: Tuğrul Çam

Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Henüz yorum eklenmemiştir.
© 2000 - Tüm Hakları Saklıdır, Kaynak Gösterilmeden İçerik kopyalanamaz.

Mersin Haber ,Mersin










Oluşturma süresi(ms): -1
SON DAKİKA
TARSUS İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İL ŞAMPİYONU
Kuvvetli Gök Gürültülü Sağanak Yağış ve Fırtına Uyarısı
TADEKA’DA “TEMATİK EZGİLER DİNLETİSİ: TURNA ŞARKILARI” PROGRAMI DÜZENLENDİ
MERSİN İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ FAZİLET DURMUŞ, "EMEKLİ ÖĞRETMENLER İLE SON DERS" ETKİNLİĞİNE KATILDI
BAŞKAN SEÇER "KADİM MESLEKLER İÇERİSİNDE EN DEĞERLİ MESLEK ÖĞRETMELİKTİR"
BAŞKAN BOLTAÇ "CUMHURİYET, ÖĞRETMENLERİMİZİN ESERİDİR"
KAYMAKAM AVCI'DAN MAHALLE ZİYARETİ
‘PORTFOLYO SEÇKİ YARIŞMASI’NIN ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU
MERSİN'DE YEREL YÖNETİMLERDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ ÇALIŞTAYI YAPTI
MÜDÜR DURMUŞ, "GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI VE RESİM SERGİSİ" ETKİNLİĞİNE KATILDI